Small Cute Pink Grey Outline Pointer duskwaters.blogg.se - Kapitel 1-Mitt liv på Star Stable!

Kapitel 1-Mitt liv på Star Stable!

Detta farvälet kommer bli flera korta kapitel. Jag kommer försöka fixa ett kapitel varje dag. Men tänk på att det ligger mycket arbete bakom varje kapitel trots att de är så korta.
 
 
Kapitel 1-Ankomsten
 
Jag heter Nadine Duskwater och jag tänkte berätta om mitt liv i Star Stable. Det kommer ta lång tid, det kommer bli flera olika kapitel. Men jag ska göra det så bra som möjligt...
 
Kapitel 1-Ankomsten
Jag minns dagen som det vore igår... "Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt havdå en stjärna föll ned från himmelen.
Vid nedslaget uppstod en svag glöd och ur den sprang en flicka till häst fram. Hon red majestetiskt fram över havstyansom blev lugnt och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus.
Flickan och hennes häst nåde fram till den döda ön och i dess mitt satt hon ner ljuset. Omedelbart började livet spridda sig och det som var kallt och mörkt blev varmt och ljus.
Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att det är öns själ.
Du har kommit till Jorvik för att spendera sommaren på Moorlandsstallet för att arbeta och ta hand om en egen häst. Efter sommeran hoppas du bli antagen till Jorviks Hippologiska Institut, vilket skulle betyda ett nytt liv här på ön, ett liv fyllt av hästar och äventyr.
Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker ska en flicka till häst återigen komma till de som tror att allt är förlorat.
Är du den flickan?"
 
Jag kom fram till Moorlandsstallet de var stort och fint, det stod byggställningar runt och det var slittet, annars var det fint och helt. Jag fick ett varmt välkomnande av Justin, Justin Moorland. Justin var snäll och villig att hjälpa mig.
"Hej! Du måste vara Nadine. Trevligt att träffas och välkommen till Moorland! Jag heter Justin och jag och min far Thomas driver det här stallet. Är det inte fantastiskt? Just nu är det ganska hektiskt Mr. Kembell en bufflig chef från det multinationela företaget G.E.D., gör att för att få oss vräkta så han kan riva stallet och bygga lyxlegenheter här. Vi försöker fortfarnade komma på vad vi kan göra för att stoppa honom, men han är hal som en ål. Men glöm det! Du är ny här och jag ska inte förstöra din sommar. Där borta ser du Icestar, som kommer vara din häst den här sommaren. Ta honom på en kort ridtur så ni får lära känna varandra.  Gå och prata med May utanför stallet på den andra gården när du är färdig. Jag tror hon vet var stallflickan Jenna är.", sa Justin när jag kom.
Jag gick fram till Icestar, jag kände på stigbyglarna, de satt bra. Jag satt upp på Icestar, jag kände mig trygg, precis som jag kännt Icestar hela livet. Jag började rida till May, hon stod precis som Justin sa utanför stallet. Det var många ryttare som red runt vid stallet. Jag red lugnt och fint fram till May.
"Hej, jag heter May! Trevligt att träffas Nadine. Vet du vad? Jag kom hitt för fem år sedan och varje sommar sedan dess har jag kommit till Moorland. Det är det bästa stället i världen att vara på under sommarlovet. Jag jobbar extra i stallet för att tjäna lite Jorvik Shillings-fickpengar är alltid bra att ha. Kom tillbaka lite senare så finns det säkert jobb åt dig om du vill. Bara en sak till! Om du skulle råka rida vilse kan du alltid bli hämtad av någon från stallet genom att ringa hem. Jag tror inte det finns något mer för dig att se här för tillfället. Du borde gå och prata med stallflickan Jenna. Hon kan berätta för dig hur saker och ting fungerar här på Moorland.", sa May.
Jag började rida till Jenna, hon gick runt utanför en liten paddock och såg ut att leta efter något. Jag red till och prata med henne, "Hej Nadine! Jag har väntat på dig! Oj, oj ,oj! Jag kan se att du och Icestar är ett grymt bra team! Det verkar som ni har känt varandra hela livet. Tro mig när jag säger att ni kommer att kunna uträtta stordåd tillsammans! I vanliga fall är det Mr. Moorland som visar runt nya besökare, man han är en mycket upptagen man, så för tillfället tar jag hand om det. Jag vet inte om du har hört talas om det fruktansvärda företaget G.E.D. som försöjker riva stallet och bygga lyxlegenheter istället. Stör inte Mr. Moorland om du inte absolut måste-han har fullt upp med att försöka stoppa den där slemhögen Mr. Kembell. Men nog om det. Även om jag vanligtvis bara sköter enklarae syslor tror jag att jag ska kunna berätta ett och annat om ridning för dig. Innan jag l¨ter dig rida utanför stallets grindar måste du visa att du kan rida. Bakom mig ser du en liten bana med bommar. Det kallas för en kavaletti och borde vara tillräckligt för att du ska kunna visa att du kan ridningens grunder. Rid ett varv och återvänd till mig.", sa Jenna. Jag började rida runt i paddocken och över de små bommarna som låg utplacerade på marken i den lilla paddocken. Det var en härlig känsla! Jag k'nde Icestars stora långa språng under mig. Det kändes som jag flög! När jag hade gjort klart kavalettin red jag tillbaka för att prata med Jenna igen. "Strålande! Bra jobbat med kvalettin. Du och Icestar fungerade verkligen som ett team. Fortsätt med det.  Nu tror jag att du är redo för lite större utmaningar. Som jag lovade är det dags för galopp och att rida utanför stallet! Nadine, jag tror att du är redo för större utmaningar än kavalettin. Utanför västra stallgrinden har Bobcats ridklubb sin paddock. Rid dit och prata med Loretta. Hon är en av deras bästa ryttare och alltid vänlig mot nyanlända. Fråga henne om hon kan visa hur riktiga tävlingar fungerar här i Moorland. Vem vet-hon kanske till och med frågar om du vill bli en Bobcat? Det är en valdigt bra ridklubb!", sa Jenna. Jag kände mig nervös, hur skulle det gå?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

duskwaters.blogg.se

Nadine Duskwater En blogg om Star Stable Online

RSS 2.0