Small Cute Pink Grey Outline Pointer duskwaters.blogg.se - Bloggutmaning dag 3-Mitt hem

Bloggutmaning dag 3-Mitt hem

 
 
 
Jag bor i Jorvikstallet, där trivs jag jättebra och jag kommer inte flytta i första taget. Jag tycker det är så bra där för att; de är så nära färjan, det är fint, bra levlingsrunda, roliga tävlingar, lagom mycket folk, nära Jarlaheim, har en egen "arena", mycket fina gårdar runt omkring och massa mer.
 

 
Jorvikstallet ägs av Herman och ligger i Skördebygden.
 
Historia:

Stallet startades någon gång under det tidiga 1800-talet och har varit ridskola sedan dess. Någon gång under senare år tog Herman över stallet, och då han bekantade sig med Starshine hamnade även han där.

Stallet dök upp i Star Stable Onlines historia först hösten 2013 i samband med att Skördebygden öppnades.

 

Star Shine Legacy:

Stallet återkommer ofta i  Starshine Legacy under namnet Jorviks ridskola, då det är där Ödesryttarna har sina hästar uppstallade. Ödesryttarna har stallet som sin gemensamma samlingsplats, och de rådfrågar gärna stallägaren Herman om olika saker. I slutet av de tre första spelen måste spelaren klara en tävling som går av stapeln på stallets stora ridbana (den lilla ridbanan i Episod 3).

Star Academy:

Jorvikstallet har en mycket mindre roll i Star Academy-spelen, men syns ändå.

I spelet Showtime! besöker spelaren stallet två gånger.

I spelet Breakthrough! besöker spelaren stallet en gång.

 

Star Stable Höstryttaren:

Jorvikstallet är det stallet som spelaren startar vid i Star Stab.e: Höstryttaren. Dessa hästar är tillgängliga här i Höstryttaren:

Skillnader från Starshine Legacy

I Star Stable: Höstryttaren så är inte ödesryttarnas hästar uppstallade där. Istället är det ett försäljningsstall och ovan nämns vilka raser som kan köpas där.

 

Star Stable Online:

Jorvikstallet ligger i Skördebygden och är ett av Jorviks mest kända stall. Stallet har leds precis som i tidigare spel av Herman och är stallet var ödesryttarnas hästar står uppstallade. Herman får också hjälp av stallflickan Johanna och drängen Stein.

Skillnader från tidigare spel

Jorvikstallet har genomgått en del förändringar sen de tidigare spelen. Bland annat så har ridbanan i stallets mitt flyttats längre åt norr och ett flertal butiker och ett vandrarhem har tillkommit. Stallet där man går in har även ändrats. Johanna har dagliga uppdrag man kan göra och få JS.

 

All faktatext ovanifrån kommer ifrån:  http://sv.jorvikipedia.wikia.com/wiki/Jorvikstallet




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

duskwaters.blogg.se

Nadine Duskwater En blogg om Star Stable Online

RSS 2.0