Small Cute Pink Grey Outline Pointer duskwaters.blogg.se - Pokémon GO

Pokémon GO

För några veckor sedan släpptes spelet "Pokémon GO" i Sverige. Många hade lyckats ladda ned de på sina mobiler redan innan de släpptes i Sverige. När spelet väl var sleppt exploderade spelet och halva Sveriges befolkning (tror inte ens att jag överdriver) började gå runt med mobiltelefonen i högsta hugg. Några älskade spelet, andra hatade det. Jag är en utav de som älskar de, såfort jag rör mig utanför dörren startar jag spelet, trots att de inte finns några Pokémons i närheten, jag samlar till mina ägg helt enkelt. Har ett 10 km ägg som jag fortfarande inte är klar med, blääää, orkar inte gå så långt. Iallafall, nu kanske de är några av er som inte har någon aning om vad Pokémon GO är (fast jag tror att det är typ omöjligt att missa), därför tänkte jag berätta lite om de och även ge er några tips/fakta.
 
Vad är Pokémon GO?
Pokémon GO är ett spel/en app till ens mobiltelefon. Man ska gå runt ute i riktiga världen och leta efter monster, även kallade "Pokémons". Man kan se monstret med hjälp av kameran på mobilen, med hjälp av Pokébolls kan man fånga Pokémonen genom att kasta bollen på Pokémonen. Man kan samla på Pokémons och försöka få alla i spelet.
 
Vad kostar det?
Att ladda ner appen är 100% gratis. Man kan dock köpa saker inne i appen, som tex. pengar i spelet, så kallade "Pokécoins". För pengarna kan man köpa Pokébolls, Incense, Lucky Eggs, Lure Modules, Egg Incubator, Bag Upgrades & Pokémon Storage Upgrade.
 
Vilka Pokémons har du?
Jag har Poliwrath, Seel, Paras, Machop, Ponyta, Rhyhorn, Goldeen, Psyduck, Drowsee, Magnemite, Shellder, Raticate, Poliwag, Voltorb, Pidgeotto, Zubat, Pidgey, Oddish, Horsea, Geodude, Sandshrew, Spearow, Bellsprout, Krabby, Venonat, Meowth, Jigglypuff (vill kalla de Hufflepuff, haha), Caterpie, Nidoran, Magikarp, Kakuna, Jynx, Evee, Tentacool, Abra, Dratini, Charmander, Squirtle, Gastly, Weedle.
 
Vilken är din bästa Pokémon?
Poliwrath
 
Vilken är din sämsta Pokémon?
Weedle
 
Här kommer några tips:
 
  • För att spara batteri kan du gå in på inställningar & sedan trycka igång "Battery Saver". När du har gjort de är de bara hålla mobilen uppochner så blir skärmen svart. När man håller mobilen uppochner kommer de inte komma något till äggen!
  • Om du vill spara ännu mer batteri kan du sänka ljusstyrkan, stänga av musik, stänga av ljud & stänga av vibrationer. Stäng helst inte av både ljud & vibrationer samtidigt, då är det lätt att missa nya Pokémons.
  • Om det är mycket trafik i området där du går, titta inte bara ner i mobilen. Lita på att den vibrerar/låter när det är en Pokémon i närheten, om man bara tittar när i mobilen är det lätt att det händer en olycka!
  • Utveckla många Pokémons på en gång. När du utvecklar många kan du aktivera ett "Lucky Egg", då får du dubbelt så mycket XP när du utvecklar.
Lite snabb fakta:
 
  • Det finns en serie om Pokémons. Den går att se på Netflix.
  • Pikacho är den Pokémonen som syns mest, tex. så är det den som är med på loggan osv.
  • Om man vill ha flera tex. Vatten,Pokémons, gå till ett område där det finns mycket vatten. En bra idé är att gå till en sjö eller ett hav. Där finns det ofta mycket Vatten-Pokémons. Så om du vill ha en Vatten-Pokémon, gå till vatten. Samma sak gäller alla andra typer av Pokémons.
  • Just nu finns det 250 olika Pokémons där ute som är redo att fångas!
  • Man kan känna Pokébolls gratis genom att gå till ett så kallat "Pokéstop". Pokéstops är de blåa sakerna som finns runt om i världen. De finns mest av de i civilicationen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

duskwaters.blogg.se

Nadine Duskwater En blogg om Star Stable Online

RSS 2.0